TOP 5: Najciekawsze sedany na bazie hatchbacków

W Europie sedany coraz bardziej tracą na popularności na rzecz SUV-ów. Są jednak kraje, gdzie ten typ nadwozia jest niezwykle pożądany wśród klientów. Zazwyczaj wydłużanie hatchbacka nie daje najlepszego rezultatu, ale w galerii znajdziecie kilka atrakcyjnych pozycji.

Dobór miejsc jest zupełnie losowy — każde auto uważam za równie ciekawe.

5. Peugeot 308

Auto zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Pekinie. W chwili obecnej oferowane jest wyłącznie na rynku chińskim. Cena startuje od 99 700 juanów, czyli ok. 60 400 zł. Za produkcję będzie odpowiadać spółka typu joint venture Dongfeng-PSA . Samochód wygląda z zewnątrz bardzo dobrze, w tylnej części widać nawiązanie do nowego 3008. Moim zdaniem 308 mógłby stanowić ciekawą ofertę dla europejskich klientów.

4. Toyota Echo

Toyota Echo lub Platz to nic innego, jak Yaris w sedanie. Auto było sprzedawane na wielu rynkach, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Azji. W Polsce do tej pory widziałem tylko jeden egzemplarz. Projektanci specjalnie się nie postarali i po prostu "dokleili" bagażnik do hatchbacka. Echo została zastąpiona przez Toyotę Beltę, która wygląda zaskakująco dobrze.

Zobacz również: Marka Mitsubishi na Poznań Motor Show 2018

3. Mitsubishi Mirage

Mirage jest u nas znany jako Mitsubishi Space Star. Auto niespodziewanie zniknęło z cennika polskiego importera, mimo że niedawno zaprezentowano wersję po liftingu. W niektórych krajach (m.in. Meksyk, Australia, Filipiny) model ten jest dostępny w wersji sedan i wizualnie niczego mu nie można zarzucić. Linie nadwozia są dynamiczne, a całość ma zachowane odpowiednie proporcje.

2. Volkswagen Polo

W zestawieniu znalazło się coś dla fanów Volkswagena. Jeżeli Passat i Jetta są za duże, to możesz wybrać Polo sedan. Model ten od czasu do czasu pojawia się na portalach z ogłoszeniami, więc przy odrobinie szczęścia można go kupić w Polsce. Obawiam się jednak, że w przypadku uszkodzenia tylnej części nadwozia, może być problem z częściami blacharskimi.

1. Fiat Duna

Fiat Duna powstał z myślą o rynku południowoamerykańskim i tam też był produkowany aż do 2000 roku. Na przełomie lat 80 i 90 auto było sprzedawane we Włoszech, później importowano wyłącznie wersję kombi (Innocenti Elba). Model został zastąpiony przez Fiata Sienę oraz Palio Weekend. Warto dodać, że Uno hatchback produkowane było, bez większych zmian, aż do 2014 roku.

Dajcie znać w komentarzach, czy seria typu "najciekawsze…" Wam się podoba. Zachęcam do polubienia mojego profilu na Facebooku.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Edycje specjalne w dwóch słowach: Pagani Zonda [część 2] Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe 2016 Test [video] Sprofanowane sacrum Edycje specjalne w dwóch słowach: Pagani Zonda [część 1] Ford Ranger 3.2 TDCi 200 KM 4×4 Wildtrak – test [wideo] Operacja B-125, czyli jak kierowcy osobówek motocyklistami zostali „Japońskie Ferrari” - Honda NSX Używana Mazda 3 (2004) - test - Auto Dla Kowalskiego [wideo] Lexus RC F – test [wideo] Drugie (prawe) światło przeciwmgłowe tylne – jak uruchomić, gdy nie świeci fabrycznie Twórca hybrydy Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD Intense Plus – test [wideo] Dacia Lodgy Stepway - test Mgły podwójnym nie rozpędzisz – rzecz o tylnym oświetleniu przeciwmgłowym Top 10: najciekawsze samochody uterenowione Pierwsze musi być wyjątkowe Škoda Citigo 1.0 MPI 75 KM Style – test [wideo] Używany Fiata Seicento - test - Auto Dla Kowalskiego [wideo] Dodatkowe światło stop – motocykl a samochód Mała, duża Alfa - test Alfa Romeo MiTo Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC Coupé – test [wideo] Używane Volvo V50 - test | Auto Dla Kowalskiego [wideo] Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG – test [wideo] Audi A4 2.0 TFSI 252 KM quattro - test [wideo]